Чехия: Подобряване на практическото обучение на бъдещите учители чрез менторство

Ново законодателство в Чехия въвежда период на адаптация за новоназначените учители, както и две нови педагогически позиции в средните училища.
От 2024 г. чешкото законодателство въведе период за адаптация за учителите, който продължава две години от датата на първата им работа. Съгласно това законодателство училищните директори са длъжни да назначат учител-наставник, който да подпомага новите учители през целия период на въвеждане. Учителят наставник предлага основно методически насоки на новите учители, редовно и непрекъснато оценява тяхната педагогическа дейност и ги запознава с работата на училището и неговата документация. Няма специални изисквания за длъжността учител-наставник, но кандидатите трябва да са опитни учители, които притежават подходящи наставнически компетенции.
Новото законодателство също така въвежда длъжността на наблюдаващ учител, за да се повиши качеството на практическото обучение на бъдещите учители. Наблюдаващият учител методически ръководи студентите в преподавателската им практика в училищата. За да отговарят на условията за тази позиция, учителите трябва да имат най-малко пет години преподавателски опит.
Повече по темата може да намерите тук.
Източник: Национално звено на Евридика Чехия